11/04/2013

Povesti de succes italiene. Versace, Bottega Veneta, Prada

Prada

Versace se îndreaptă către atingerea cifrei de vânzări de 500 milioane EUR cu un an mai devreme decât previzionat, şi asta înseamnă, conform spuselor CEO Gian Giacomo Ferraris, că în cea de-a doua parte a anului va avea în faţă ,,un scenariu de posibilităţi’’. Ce anume înseamnă această expresie este, desigur, la discreţia Versace SpA.

Iar cifrele par să ofere o generoasă marjă de manevră conducerii casei italiene. În primul trimestru al lui 2012, vânzările totale au crescut cu mai mult de 20%, iar pieţele performere din punctul de vedere al vânzărilor au fost Statele Unite, cu un spor ascendent de 46%, Asia, cu 38% şi Europa, 7%. Încasările s-au cifrat la 408,7 milioane EUR, iar anul acesta rata de profit este aşteptată să se îmbunătăţească semnificativ.

Continuarea deschiderii de boutique-uri Versace a ridicat procentul creşterii vânzărilor în propriile magazine cu 39%, iar China, Brazilia, Statele Unite, Turcia şi Coreea de Sud aşteaptă noi inaugurări Versace. Scandinavia, Australia şi China sunt luate în calcul pentru extinderea acoperirii magazinului online.

Bottega Veneta există în lumea luxului absolut neatins de criză şi operează în Italia Bottega Veneta, unde numărul de angajaţi creşte cu o treime de la an la an. Consumatorii îşi doresc să plătească mai mult pentru exclusivism absolut, iar unui artizan îi ia 15 ani să stăpânească tehnica împletiturilor cabat, marca ultra recognoscibilă a BV.

Pare a fi un univers propriu care interacţionează cu lumea noastră numai într-o manieră perfect direcţionată şi gândită, care să rezulte în câştiguri anuale de 1 miliard EUR. Este, de fapt, vorba despre muncă şi talent imense manageriate cu un vizionarism temperat numai de atenta disponibilitate de a oferi atenţie clienţilor, dorinţelor şi comportamentului acestora, dar şi, cu fler de business, analizei încercărilor şi greşelilor pe care Bottega Veneta le lasă numai concurenţilor.

Prada a reuşit să întreacă aşteptările analiştilor, cu venituri nete de 625,7 milioane EUR – o creştere de nu mai puţin de 45% – faţă de cele 618 milioane EUR estimate.

Numărul magazinelor proprii a crescut cu 19%, la 461, iar Cantor Fitzgerald apreciază ca solidă strategia de creştere structurală a companiei şi vede un viitor plin de oportunităţi consistente în China.

Luca Peyrano, de la London Stock Exchange, asociază succesul companiilor de lux italiene cu perspectiva unor noi IPO la bursa din Milano, beneficiara unui portofoliu de reale premium listings. Mario Ortelli, de la Sanford C. Bernstein, apreciază, tot pentru Bloomberg, că piaţa produselor de lux urmează să crească cu, în medie, 6-7% în următorii 5 ani. Corelând date şi traiectorii, o concluzie posibilă, sau poate chiar evidentă, este că Italia trebuie decât să înveţe de la italieni.

 

Dacă v-a plăcut articolul, găsiți lumea incitantă Fashion avec Passion şi pe Twitter şi Instagram.

 

Sursă foto: Prada