30/10/2012

Poșetuț cu părul creț

 

Se poartă cățeii-poșetă, după modelul anilor 60, al anilor 70, al anilor 80 și al anilor Paris Hilton. Doamnelor, nu mai investiți doar în trăistuțe de zeci de mii de euro, cumpărați-vă cățeluși, creți sau întinși cu placa, măcar de vreo 8000 de euro bucata (un chow-chow, de exemplu – da, până la suma asta poate ajunge). Sau, dacă sunteți din anturajul excentric al doamnelor high-class, cu 500.000 de dolari, puteți să vă cumpărați un Mastif Tibetan – atât a plătit o femeie din China pentru un astfel de câine. Sper din tot sufletul că era câine vorbitor, tandru, dur-dar-delicat, bine plasat social, bogat. Și ducea gunoiul la ghenă și, mai ales, o asculta atent pe stăpână, când ea îl bârfea pe bărbatul-porc-cu-alune din viața ei.

Româncele nu sunt obișnuite cu cățeii de protocol, nu știu deocamdată dacă un cățel e bine îmbrăcat sau prost îmbrăcat, dar Hollywood-ul n-are răbdare. Trebuie să ai cățel de scos la evenimente fițoase, dacă vrei să fii inabordabilă, inegalabilă – dar, ce-i drept, imitabilă.

De când a venit Lady Gaga în România, vânzările de căței-portofel au crescut galopant, deși la pet-shop-uri costă cât un sfert de Dacie. Preferi să-ți iei un Vuitton vaccinat decât un Samoyed vaccinat. În fond, și gențile de firmă se pot contamina cu boli incurabile: dependență infecțioasă de lux (minunată, de altfel) sau depresie, din cauză că le uiți în șifonier și se supără pe tine, le scade self-esteem-ul, normal.

 

Foto credit: ohnotheydidnt.livejournal.com, agendaeventi.com