28/04/2015

MODA, UN SPORT INTERGALACTIC – Janina Nectara pentru Observator Special

Este cât se poate de clar că sportul a devenit super fashionable în ultimii câţiva ani, în timp ce moda s-a transformat într-un real sport intergalactic! Karl Lagerfeld chiar a creat pentru Chanel o minge de baschet şi una de fotbal american. Tommy Hilfiger – o ediţie limitată de plăci de surf & Hermès o bicicletă exclusivistă cu un preţ de 8 000 EUR gata să te ajute să îţi tonifici picioarele & muşchii abdominali cu ocazia unei plimbări chic prin oraş.

Dar ce este necesar pentru a fi supermodel în ziua de astăzi?! Picioare lungi, un trup subţire şi o faţă atrăgătoare par să nu mai fie suficiente. Secretul este să ai un mare talent. Motivul pentru care star-urile sportului au devenit cele mai noi preferate (şi preferaţi) ai designer-ilor & cel mai bine plătite modele.
Incredibil sau nu, Messi, conform revistei Forbes (2012), a câştigat 20 milioane USD din contracte de publicitate, în timp ce veniturile sale din fotbal au totalizat 19 milioane USD. Este clar! Cel mai profitabil club nu este #FCBarcelona, ci #FashionClub!
Dolce & Gabbana & Lionel Messi, Armani & Cristiano Ronaldo, Rolex & Roger Federer sunt numai câteva dintre cele mai faimoase colaborări dintre modă & sport. O tendinţă îmbrăţişată de tot mai mulţi designer-i. Dar şi de către noi!

Nu rata poveştile Fashion avec Passion @ Observator Special în fiecare vineri, ora 20:00, la Antena 1!

Cine spunea că moda nu a cucerit toate domeniile de activitate, s-a înşelat. Ce-i drept, încă nu au apărut costume de astronaut ornate cu cristale Swarovski, dar există mingi de fotbal realizate de designeri. De altfel, în ultimii ani creatorii de modă au devenit din ce în ce mai interesaţi de sportivi: Messi, Cristiano Ronaldo şi Sharapova sunt imagini ale unor brand-uri celebre şi au făcut adevărate averi din asta. Ce să mai discutăm despre deja clasicul David Beckham? Deşi a cam pus ghetele în cui, tot e solicitat să apară într-o grămadă de reclame.

 

Este clar pentru toată lumea că sportul este la modă, dar şi că moda a devenit un adevărat sport internaţional. Designer-ii sunt conştienţi că zeii fotbalului, ai tenisului sau ai golfului au milioane de fani. Iar acest lucru nu poate reprezenta pentru creatorii de modă decât atât – milioane de euro în conturile lor bancare. Tocmai de aceea, în ultima vreme, cele mai solicitate top modele în reclamele brand-urilor internaţionale au fost nu modelele clasice, ci modelele din sport.

 

Janina Nectara: Revista Forbes a realizat un top în anul 2012, în care evidenţiază faptul că Messi câştigase din fotbal 19 milioane de euro la finele anului, iar din contracte publicitare peste 20 de milioane.

Competitorul său, Cristiano Ronaldo a avut, practic, acelaşi traseu. Din fotbal a câştigat în jur de 20 de milioane într-un an de zile, iar din campaniile publicitare peste 22 de milioane de euro.

 

Sportul-rege nu este însă unicul care îi inspiră pe marii designer-i.

 

reporter: Există asemenea exemple şi din alte sporturi?

 

JN: Desigur. Este bine-cunoscută colaborarea lui Roger Federer cu brand-ul Rolex. De asemenea, Maria Sharapova a devenit în scurt timp un fel de umeraş de care se agaţă tot mai multe etichete sonore. Spre exemplu, în toate meciurile ei este văzută purtând cercei Tiffany, hidratându-se cu apă Evian, purtând echipamente Nike.

 

Brand-urile de renume îşi asociază imaginea cu cea a star-urilor din sport şi prin crearea celor mai bune echipamente sportive.

 

JN: Există foarte multe brand-uri care se asociază cu sportul-rege. Unul dintre aceste brand-uri este Versace, care a realizat uniformele echipei Real Madrid. De asemenea, Armani a realizat uniformele echipei naţionale a Italiei, echipa Marii Britanii a fost îmbrăcată de Stella McCartney şi exemplele pot continua.

 

Designer-ii nu s-au implicat doar în crearea unor linii pentru sportivi. Aşa au apărut mingile brazucas, lansate de Luisa via Roma în colaborare cu cele mai sonore brand-uri.

 

JN: Sunt acele mingi folosite pe terenul de fotbal, numai că variantele acestea sunt inedite şi mult mai spectaculoase. Aceste mingi sunt licitate pe internet, preţul ajunge şi la 500 de euro, iar banii sunt donaţi copiilor ce locuiesc în cartiere nevoiaşe din Rio de Janeiro şi Sao Paulo.

 

Aşadar, relaţia dintre modă şi sport evolueză încontinuu. Singurul sector care creşte de două ori mai mult decât industria modei în ansamblu este cel de activewear pentru femei. Designer-ii sunt conştienţi de acest lucru şi se străduiesc să completeze cât mai creativ acest vid cu mare potenţial financiar.

 

JN: Hermès a creat o bicicletă foarte chic, cu finisaje impecabile, are până şi suspensii hidraulice şi tot felul de accesorizări tehnice. Până şi Karl Lagerfeld a creat pentru Chanel un balon pentru fotbalul american şi o minge pentru baschet.

 

În concluzie, nu există limite atunci când vine vorba despre modă. Designer-ii intuiesc sursele de venit şi marşează pe segmente care până de curând erau considerate a fi libere de fashion.

 

Dacă v-a plăcut articolul, găsiți lumea incitantă Fashion avec Passion şi pe Twitter şi Instagram.

 

Fotografii: fashionfollower.com