11/11/2014

Janina Nectara despre stilul designer-ilor, la Observator Special

Cei mai mulţi oameni trăiesc zi de zi cu aceeaşi dilemă: eu cu ce mă îmbrac? Acest gen de persoane nu concep să meargă la serviciu două zile la rând îmbrăcaţi cu aceleaşi haine, iar când trebuie să meargă la un eveniment, ţinuta e pregătită cu săptămâni înainte. Dacă i-ar analiza pe marii designer-i ai lumii, poate s-ar mai relaxa un pic. Deşi prezintă periodic tot felul de colecţii care mai de care mai ieşite din comun, creatorii de modă se îmbracă la fel ori de câte ori ies în lume. Oare în cazul lor creativitatea se evaporă atunci când vine vorba să-şi aleagă ţinuta? Nicidecum! E o mişcare foarte bine gândită.

Cele mai mari personalităţi ale lumii au avut un stil inconfundabil. Este bine-cunoscută freza lui Einstein, care a devenit celebră graţie faptului că omul de ştiinţă nu avea timp să-ţi aranjeze podoaba capilară. Faimoase sunt şi mustăţile întoarse ale pictorului Salvador Dali, sau celebrele bluze pe gât ale lui Steve Jobs. Dar când emblemele industriei modei adoptă acelaşi stil, survine în mod firesc întrebarea: De ce o persoană care ar putea purta absolut orice adoptă acelaşi look de ani de zile?

 

Janina Nectara: Majoritatea designer-ilor, şi mai ales cei tineri, pentru a rămâne în memoria publicului, pentru a deveni recognoscibili trebuie să îşi creeze o identitate vizuală destul de puternică.

 

Un astfel de exemplu ar fi Jean-Paul Gaultier. Deşi poartă mereu costume, vestimentaţia sa include de fiecare dată un anumit element.

 

JN: Toate aceste tricouri şi bluze de inspiraţie maritimă au devenit deja semnătura sa proprie, toată lumea îl asociază cu aceste dungi. Iar aceste dungi au fost extrapolate la absolut tot ce este atins de Jean-Paul Gaultier.

 

În ceea ce-l priveşte pe Tom Ford, deşi creează şi reinventează în mod constant moda, acesta acţionează la polul opus când vine vorba despre propria sa imagine. Chiar şi aşa, rămâne cel mai sexy bărbat din industria modei.

 

JN: Tom Ford demonstrează că are mare încredere în propriul gust, şi tocmai pentru că îşi cunoaşte foarte bine atu-urile, ştie să îşi pună în evidenţă exact hainele care îi flatează cel mai bine alura masculină.

 

Şi Marc Jacobs şi-a creat o identitate vizuală foarte puternică, prin bine-cunoscutul kilt, pe care îl poartă de fiecare dată la sfârşitul unei prezentări de modă.

 

JN: Povestea kilt-ului este una foarte simpatică, Marc Jacobs şi-a trimis asistentul personal într-o zi, să îi cumpere o pereche de pantaloni amuzanţi, o pereche de pantaloni inediţi de la Barneys şi asistentul său în loc să se întoarcă cu pantaloni, s-a întors cu un kilt. De atunci, Marc Jacobs şi kilt-ul bine-cunoscut au rămas nedespărţiţi.

 

Totuşi, cel mai cunoscut look din lumea modei rămâne cel al lui Karl Lagerfeld.

 

JN: Este nedespărţit de jachetele Dior, la care întotdeauna adaugă o pereche de pantaloni skinny, de obicei din propria sa colecţie. De asemenea, sunt nelipsite cămăşile cu guler înalt, exacerbat de înalt care sunt inspirate din cămăşile secolului al XIX-lea. O altă caracteristică emblematică pentru Karl Lagerfeld ar fi părul său, pe care şi-l prinde într-o coadă, însă nu înainte de a fi vopsit, pentru că el în realitate nu este atât de alb precum pare.

 

De asemenea, designer-ul poartă invariabil mănuşi fără degete realizate din piele şi ochelari de soare fumurii. De altfel, Lagerfeld a declarat în mai multe rânduri că ochelarii fac parte din identitatea sa şi că nu intenţionează în niciun caz să se despartă de ei fie seară, fie zi.

 

Dacă v-a plăcut articolul, găsiți lumea incitantă Fashion avec Passion şi pe Twitter şi Instagram.

 

Fotografie: whentheywerekids.com