10/12/2013

Brand-uri de top 2013, luxul din industria luxului. Chanel. Coco, Karl, Marilyn

Chanel top luxury brand

Dacă vorbeşti despre performerii noului mileniu în materie de prestigiu, brand şi valoare economică trebuie neapărat să vorbeşti şi despre contribuţia deloc simbolică a valorilor imateriale asociate acestora. Sună abstract? Nu va mai fi cazul, odată ce vom transfera discuţia către Chanel. Căci atunci când vorbeşti despre brand-uri mitice globale trebuie neapărat să vorbeşti despre Chanel. Iar de îndată ce ai vocalizat catifelatul nume al casei franceze ai mai spus, din aceeaşi răsuflare, şi Coco Chanel, Marilyn Monroe, Karl Lagerfeld, Chanel No 5, little black dress şi Chanel jacket. Este vorba despre un brand cu o valoare totală de peste 7 miliarde USD (Forbes, noiembrie 2013) şi de, spun avizaţii, o formulă de chic branding păstrată intactă de la Gabrielle Chanel până la Karl Lagerfeld.

Coco Chanel top luxury brand

Cifre

>>> fondată în 1909, la Paris

>>> vânzări anuale, 4,4 miliarde USD, conform Forbes

>>> valoare a brand-ului  în noiembrie 2013, 7 miliarde USD, conform Forbes

>>> modificare a valorii mărcii faţă de 2012, creştere de 6%, conform BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013

>>> locul 6 în BrandZ™ Top 10 Most Valuable Luxury Global Brands 2013

>>> locul 14 la categoria Brand Contribution – influenţa intrinsecă a brand-ului asupra vânzărilor – în BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013

>>> locul 74 în Forbes World’s Most Valuable Brands

Particularităţi

>>> casa de modă Chanel este deţinută de fraţii Alain şi Gerard Wertheimer, nepoţii unuia dintre partenerii iniţiali ai lui Gabrielle Chanel, iar designerul casei este, din 1983, Karl Lagerfeld

>>> începând cu anii 1970, strategia casei Chanel a fost una de restrângere a canalelor de distribuţie şi de concentrare pe caracterul originar, unic imprimat de către Coco Chanel afacerii

>>> se estimează că aproximativ 55% din încasările Chanel provin din aria de parfumuri şi cosmetice, parfumul Chanel No 5 creat de Coco Chanel însăşi aducând o contribuţie mai mult decât semnificativă

>>> Gabrielle Chanel este considerată de unii experţi în branding a fi fost o expertă în personal branding. Aceştia explică aprecierea prin faptul că Chanel avea o capacitate unică de a observa comportamente şi tendinţe pentru ca apoi să le întâmpine cu idei inovatoare, care rupeau ritmul concepţiilor şi viziunilor vremii. Odată stilul Chanel definit, creatoarea sa a continuat să îl rafineze şi adapteze, în acelaşi timp cultivând şi dezvoltând o esenţă cu aură mistică a brand-ului, ca un veritabil scop în sine, alăturat demersului artistic.

Noutăţi

>>> Astăzi, Karl Lagerfeld duce Chanel înapoi la Dallas, locul unde Coco Chanel a fost îmbrăţişată de cultura fashion americană în anii ’50: este vorba despre show-ul Chanel’s Metiers d’Art, un prilej pentru a arăta încă o dată ,,calitatea, creativitatea şi sofisticarea’’ colecţiilor Chanel.

Chanel top luxury brand Karl Lagerfeld

>>> Un recent descoperit interviu acordat de către Marilyn Monroe cu zeci de ani în urmă, în 1952, este punctul de plecare al unui nou clip dedicat Chanel No 5. Întrebată ce poartă în pat, Marilyn răspunde: ,,Nimic altceva decât câteva picături de Chanel No 5.’’

 

Dacă v-a plăcut articolul, găsiți lumea incitantă Fashion avec Passion şi pe Twitter şi Instagram.

 

Fotografii: Chanel