13/12/2013

2013, un an bun pentru brand-urile de top ale erei meta-luxului!

2013 top global brands

2013 top global brands

Suntem într-o nouă eră a luxului, mai bine spus, a meta-luxului. Vechile concepte şi strategii nu mai sunt suficiente pentru că actualele nevoi ale consumatorilor nu se mai încadrează în paradigmele cunoscute, împămîntenite, celebrate. Gucci se concentrează pe artizanat, particularitate, istorie şi raritate. Nevoile de inovaţie, constrângerile de preţ, dorinţa de extindere, însăşi profitabilitatea se supun unor noi lideri în gândirea industriei luxului – unii mai cuprinzători, mai abstracţi şi mai subtili. Asta pentru că învechitele corelări între publicitate şi dezirabilitate, au fost desfiinţate de consumatorii de lux care aşteaptă ca liderii cu viziune ai luxului să pună altceva în loc.

De aceea, nu este de mirare că vechii reconfirmaţi performeri, brand-urile de top ale lui 2013 în pas cu viitorul nu îşi mai văd forţele măsurate exclusiv în funcţie de prezenţa pe continente străine, pieţe emergente şi în listele analiştilor pentru profitabilitate pe termen lung. Rolul brand-ului în influenţarea comportamentului cumpărătorului continuă să fie cheie. Insă cheia către acest Sfânt Graal are mult mai multe faţete: claritatea, angajamentul, protecţia, receptivitatea, autenticitatea, relevanţa, diferenţierea, consistenţa, prezenţa şi înţelegerea sunt numai cele măsurate de BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. Restul, sunt secretele bine păzite ale (în ordine alfabetică)…

2013 top global brands

Burberry încheie un an în care Christopher Bailey este designer-ul (de 12 ani) pentru bărbaţi ai anului şi CEO-ul (de câteva luni) brand-ului anului. Aşadar, design şi brand management de top la Burberry.

Cartier a avut, aparent, un an tipic. O expoziţie retrospectivă la Paris cu bijuterii de la începuturi, din 1847, până la tiara de la nunta lui Catherine, Ducesa de Cambridge. Obişnuitele licitaţii la Christie’s. Nimic obişnuit la creşterea de 32%  a valorii brand-ului faţă se anul trecut, însă!

Gucci. Un extraordinar 2013 la Gucci. CEO-ul Patrizio di Marco vorbeşte despre dezvoltarea valorilor şi integrităţii brand-ului, iar publicaţiile internaţionale despre proiectele Gucci de restaurare a capodopere cinematografice, ajutorare a refugiaţilor din Siria alături de ONU şi realizările deja notabile ale înfiinţatei la începutul anului iniţiative globale pentru femei Chime for Change. Gucci este pe locul 2 la categoria Top Risers şi 1 la Brand Contribution din rândul brand-urilor de lux, iar creşterea sa anuală a fost de 48%!

Hermès. O companie veche de 175 de ani obişnuită să aibă creşteri anuale de peste 60% şi, de doi ani consecutiv, să fie cel de-al doilea brand de lux din lume. Succes, autenticitate şi influenţă. Hermès.

Louis Vuitton. Marc Jacobs lasă în urmă frâiele creative ale LV doveditului la Balenciaga Nicolas Ghesquiere şi un avânt dublat afacerii LV. Louis Vuitton înseamnă mai mult de jumate din LVMH şi brand-ul de lux no 1 al lumii. În 2013, nu mai puţin de 28,4 miliarde de dolari.

Prada este brand-ul global cu cea mai semnificativă creştere în 2013, din toate sectoarele, iar 63% este un procent mai mult decât semnificativ, remarcabil! Vânzările au crescut cu 33%, iar Prada a fost, în 2013, preferata tuturor, nu numai a diavolului.

Fendi şi Coach sunt noile stele în ascensiune ale topului, în timp ce Rolex şi Chanel sunt două studii de caz cu totul excepţionale despre care puteţi citi mai multe în articole dedicate. Să sperăm la un 2014 cel puţin la fel de creativ şi de bun!

 

Dacă v-a plăcut articolul, găsiți lumea incitantă Fashion avec Passion şi pe Twitter şi Instagram.

 

Fotografii: emmanueltjiya.wordpress.com, shopatsophiescloset.blogspot.com